تبلیغات
افزایش قد - عوامل قد بلند شدن









امروزه بسیاری معتقدند قد بلند ویژگی زیبایی ضروری است و آرزو دارند که قد بلندتر داشته باشند. ولی واقعا عوامل بلند قد شدن صرف نظر از خواستن آن چه چیزی است؟

طول قد مجموعه ای ترکیبی از ژنتیک و وراثت و عوامل ذاتی بهمراه، عامل های خارجی و محیطی است. عوامل ذاتی همان وراثت و ژنتیک انسان است که قابل تغییر نیست و انسان آن ها را از پدر و مادر خود به ارث می برد. ولی عوامل بیرونی عوامل محیطی هستند که شامل نوع رژیم غذایی و شرایط اقلیمی و آب و هوا محل زندگی و بیماری است.


هرچند که این عوامل را نمی شود جدا هم از دانست ولی برای مثال اگر شما آسیای شرقی ها را نگاه کنید، در می یابید که قد آن ها بصورت معمول کوتاه تر از سایر انسان ها در سایر نقاط است.
انسان ولی با کمک تغذیه و رژیم غذایی درست می تواند طول و افزایش قد خود را بیشتر و پر دوام تر کند.

در سنین طفولیت ، ناحیه ای بنام اپی فیز وجود دارد که غضروفی است. از طریق این بخش فرد می تواند قدی بلندتر و افزایش قد داشته باشد. با این حال در پایان سن بلوغ یک انسان این رشد طولی متوقف می شود و فرد افزاش قدی نخواهد نداشت برای اینکه این ناحیه از غضروف صورت استخوانی در آمده است.




در بدن انسان نیز هورمونی به اسم هورمون رشد است که در طفولیت و تا قبل بلوغ انسان، باعث رشد و انگیزش ناحیه غضروفی می شود و از طریق برای طرف افزایش استخوان سازی و بیشتر شدن و افزایش قد را بهمراه خواهد داشت. استخوان سازی در بدن انسان فرایندی است که تا پایان سنین بلوغ ادامه دارد. با این حال در بیست سالگی هم می توان همچنان برای مثال افزایش طول و قد داشت. یک رژیم غذایی خوب و درست به تنهایی می تواند ده سانتیمتر قد کودکان شما را افزایش دهد. می بایستی که پروتئین ها و املاح مصرف شود.

می بایستی که فرزندنتان را در سنین نوجوانی با پروتئین مجاز و مورد نیاز بدن یک انسان در آن سن، تامین و تغذیه کنید. چه بهتر که منبع این پروتئین، پروتئین های حیوانی باشد. کلسیم، منیزیم، روی، فلوئور و فسفر نیز بسیار مفید از املاح هستند.

برای مثال منیزیم در منابع پروتئینی بسیار فراوان است. همینطور فسفر نیز در این منابع بصورت فراوان وجود دارد. روی هم که ثابت گشته است تاثیر قابل توجه روی افزایش قد دارد. آب نیز البته حاوی فلوئور است. در کشورهایی چون ما و همسایگان ما یکی از دلایل کوتاهی قد، همین مصرف نامناسب روی است.



روی نیز برای تقویت ایمنی بسیار مناسب است زیرا از بیمارهای واگیردار جلوگیری می کند. در نتیجه خوردن گوشت منظم، حبوبات، شیر، لبنیات، سبزیجات، ویتامین های و مواد معدنی برای نوجوانان ضروری است. ورزش را نیز هرگز برای نوجوانان فراموش نکنید. ورزش فاکتور بسیار مهمی برای افزایش قد است. به ورزش های افزایش دهنده قد روی بیاورید.





   



 
آخرین پست ها