تبلیغات
افزایش قد - روش های موثر در رشد و افزایش قد نوجوانان









امروزه افزایش قد از جمله دلمشغولی‌های بسیاری از خانواده‌ها، دختران و پسرانی است كه اهمیت زیادی به ظاهر و تناسب اندام خود می‌دهند. اگر چه امروزه بازار انواع جراحی‌ها و متدهای درمانی مختلف در شیوه‌های درمانی طب مدرن و مكمل داغ است اما رعایت نكاتی بسیار ساده از دوران كودكی فرزندان‌مان و استمرار آن‌ها در دوران نوجوانی عامل مهمی برای افزایش هورمون رشد در بدن آن‌ها شده و افزایش قد را در سنین نوجوانی به همراه می‌آورد.

افزایش هورمون رشد با مصرف پروتئین طبیعی

بهترین شیوه برای بالابردن میزان ترشح هورمون رشد در بدن كودكان و نوجوانان اصلاح شیوه زندگی و تنظیم سبدغذایی مفید و مغذی است. باید دقت داشت كه مصرف صبحانه كامل و دریافت مواد مغذی موجود در لبنیات در كنار مصرف پروتئین موجود در گوشت قرمز و گروه ویتامین B موجود در غلات و سبزی‌ها تاثیر زیادی در افزایش ترشح هورمون رشد در كودكان و نوجوانان داشته و با مداومت آن موجب افزایش قد در آن‌ها می‌شود.

هر روز ماست و اسفناج بخورید

یكی از مهم‌ترین مواد‌غذایی كه برای افزایش هورمون رشد و افزایش قد در بدن به آن نیاز داریم، اسفناج است. اسفناج در كنار مواد‌غذایی دیگری مثل جوانه گندم، ماهی و بادام زمینی از جمله غذاهای سرشار از منیزیم هستند كه تاثیر بسیار زیادی در رشد بافت‌های استخوانی و افزایش هورمون رشد دارند بنابراین مصرف روزانه اسفناج در رژیم غذایی كودكان و نوجوانان به‌شدت به خانواده‌ها توصیه می‌شود.

این حركات را فراموش نكنید

تمرینات كششی و فعالیت ورزشی نیز از جمله راهكارهایی است كه مداومت بر آن موجب افزایش قد نوجوانان می‌شود. نوجوانان با انجام حركات كششی در طول روزهای هفته موجب رشد عضلانی بدن و تقویت بافت استخوانی خود می‌شوند و به این ترتیب به پیشگیری از تراكم استخوان در ستون فقرات و خمودگی در این بخش از بدن منتهی می‌شود. در این صورت این تمرینات علاوه بر آن‌كه موجبات افزایش قد را با خود به همراه دارند با تنظیم هورمون‌های بدن به افزایش نشاط و شادابی فرزندان‌مان نیز كمك می‌كنند.



   



 
آخرین پست ها