تبلیغات
افزایش قد - پایگاه تخصصی افزایش قد - کفش مناسب چه کفشی است









بهتر است پاشنه كفش خانم‌ها دو تا سه سانتی‌متر باشد یعنی اختلاف ارتفاع بین جلو و عقب از پاشنه تا ابتدای انگشتان پا رعایت شود. كفش‌های لژدار كه در قسمت جلویی نیز دارای ارتفاع می باشند بهتر از كفش‌های پاشنه بلند معمولی می باشند. پاشنه‌های بلند باعث دردناك شدن استخوان‌های كف پا، انگشتان و گاها التهاب كف پا می‌شوند.

استفاده طولانی مدت از كفش‌های پاشنه بلند گرفتگی و جمع شدن عضلات پشت ساق پا را به همراه خواهد داشت. احساس درد و ناراحتی، آسیب و پیچ‌خوردگی مكرر مچ پا و همچنین آرتروز همگی از پیامدهای پوشیدن كفش‌های پاشنه‌دار می باشند. این كفش در درازمدت به مفاصل پا آسیب می‌رساند و درنتیجه ابتلا به آرتروز از عوارض اصلی آن است. توصیه می‌كنیم تا از كفش‌های پاشنه بلند برای كوتاه مدت استفاده كنید و از پوشیدن آن در محل كار، خرید یا پیاده‌روی پرهیز كنید. به‌جای آن می‌توانید كفش‌های اسپرت و راحت را به پا كنید كه از آسیب به كمر، افزایش قوس كمر، برهم خوردن تعادل و ابتلا به دیسك كمر جلوگیری كنید.

زانوهای پرانتزی به تنهایی مشكل ایجاد نمی‌كنند بلكه عوارض ناشی از آن اختلالاتی در افراد به وجود می‌آورد، اسكلت بدن از حالت طبیعی خارج می‌شود و فرد وقتی می‌ایستد یا راه می‌رود وزن او به طور طبیعی روی سطوح زانو قرار نمی‌گیرد بنابراین قسمت‌هایی از مفاصل زودتر آسیب می‌بیند و سبب بروز درد و ناراحتی و ابتلا به آرتروز می‌شود. معمولا كفی‌های مخصوصی برای ایجاد سطح شیب‌‌دار كفش‌ها تعبیه می‌شود كه در این حالت توزیع نیرو به صورت متعادل انجام می‌شود و درطول انجام فعالیت‌های روزانه آسیب كمتری به مفصل وارد می‌‌شود.



علاوه براین با انجام ورزش‌های مكرر و مخصوصی كه برای افرادی كه پاهای پرانتزی دارند توصیه می‌شود، عضلات اطراف مفصل زانو تقویت شده و این عضلات به‌طور هماهنگ قوی می‌‌شوند.

درست است كه كفش‌های لژدار را به‌جای كفش‌های پاشنه بلند توصیه كردیم اما یادتان باشد كه لژ كفش نیز نباید آنقدر ارتفاع داشته باشد كه به كف پا آسیب وارد كند. ارتفاع دو تا سه سانتی‌متری با كفش لژدار كمی بلندتر می‌شود. در وسط كفش حتما باید حالت انحنایی تعبیه شده باشد تا نوك پنجه كمی درحالت شیب‌دار قرار گیرد و راه رفتن آسان‌تر شود در این صورت فشار كمتری به پا وارد می‌شود و غیر از این حالت كفش راحت نخواهد بود و آسیب جدی به كف و نوك انگشت وارد می‌كند. كفش ویژه یعنی كفش استاندارد و طبیعی كه اغلب پاشنه پهن دارد.

بهتر است پاشنه و سینه كفش شیار داشته باشد كه معمولا كفش‌های استاندارد مردانه این ویژگی را دارند. كفش‌هایی كه سینه آن‌ها نازك است شایسته نیستند چون نمی‌توانند از فشارهایی مثل ناصافی زمین و سنگ‌ریزه جلوگیری كنند. كفش‌هایی كه از جنس پیویا اسفنج متراکم می باشند به علت سبكی، مقاومت نسبی و انعطاف‌پذیری، انتخاب مناسبی می باشند.

بهتر است پنجه كفش پهن باشد طوری كه فرد بتواند به‌راحتی انگشتانش را در آن باز و بسته یا خم و راست كند. كفش بنددار بهتر از كفش بدون بند است و پیشنهاد می‌كنم برای پیاده‌روی از كفش‌های بنددار استفاده كنید. كفش‌های حرفه‌ای ورزشی مشخصه‌هایی دارند برای مثال در كف كفش‌های رانینگ حالت فنری تعبیه شده كه ویژه دویدن است. برای انجام فعالیت‌های روزانه كفش‌های والینگ یا پیاده‌روی بهترین گزینه هستند.


   



 
آخرین پست ها